Propozycje nowych zajęć w Przedszkolu!!!

                                       Szkoła Tańca „As”

Fundacja „Zdrowolubek”

     ul. Jerzmanowskiego 12/132

                                               30-836 Kraków            

Warsztaty filmowe – czyli jak nakręcić ciekawą historię.

Szanowni Państwo,

zainteresowanie dzieci i młodzieży nagrywaniem i umieszczaniem w internecie własnych filmów jest ogromne. Od dłuższego czasu obserwujemy duży potencjał dzieł najmłodszych. Niestety, często z powodu braku odpowiedniego przygotowania merytorycznego wysiłki młodych twórców nie dają oczekiwanych efektów.

A gdyby odpowiednio wykorzystać zapał początkujących filmowców i skierować go na tworzenie edukacyjnych filmów dla dzieci?

W imieniu Szkoły Tańca AS oraz Fundacji Zdrowolubek serdecznie zapraszamy do skorzystania
z oferty jesiennych edukacyjno – filmowych warsztatów dla dzieci, prowadzonych pod okiem Andrzeja Gąsiorowskiego, reżysera i scenarzysty – absolwenta Krakowskiej Szkoły Filmowej im. W. J. Hasa, trenera i założyciela Szkoły Tańca „AS”.

Warsztaty składają się z czterech spotkań – 30-40 min każde spotkanie (5-6 latki)

– 15-20 min każde spotkanie (3-4 latki)

Produktem finalnym warsztatów będzie stworzony przez uczestników krótki film edukacyjny dla dzieci. Uczniowie zainspirowani przez prowadzącego będą rozwiązywać problemy dwójki mapetów, Kubusia Śpiocha i Marysi Modnisi. Nakręcone przez dzieci filmy będą dostępne w internecie na tworzącym się właśnie kanale „Klub Pana Gąsioru” , prowadzonym przez Andrzeja Gąsiorowskiego i jego przyjaciół: Zdrowolubka – przybysza z Planety Warzyw i Owoców oraz Żabę John Danuśkę – byłego kierowcę rodeo samochodów pokracznych.

Cel warsztatów – 4 spotkania.

  1. Rozwijanie umiejętności kreatywnego myślenia.

  • Od czego zacząć czyli jak wymyślić ciekawą historię?

  • Bohater i jego przeciwnicy:

zapoznanie uczniów ze Zdrowolubkiem, przybyszem z innej planety, bohaterem filmu „Zdrowolubek Junior XIII”, synonimem właściwych postaw społecznych i jego przeciwnikami Czarnolotami, producentami niezdrowej żywności, symbolami negatywnych cech społecznych – krótka multimedialna prezentacja.

  1. Wzbudzanie ciekawości poznawczej.

  • Czy oliwić skrzypiące drzwi czyli rola dźwięku w filmie.

  • Kiedy muzyka pomaga nakręconym scenom?

  • Ruch w filmie czyli jak nakręcić scenę pościgu w warunkach domowych?

  • Jak ujarzmić kolory w filmie?

  • Czy scenografia ma znaczenie?

  • Jak nakręcić film bez profesjonalnego sprzętu?

  1. Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania.

  • Zapoznanie dzieci z krótkim filmem o przygodach Kubusia Śpiocha, Marysi Modnisi i ich opiekunki żaby John Danuśki.

  • Formułowanie własnych wniosków na temat problemów, które napotyka dwójka bohaterów zaprezentowanego filmu.

  • Szukanie najlepszych rozwiązań, które mogłyby pomóc poznanym bohaterom.

  1. Zostań filmowcem czyli jak z odbiorcy stać się kreatorem i twórcą.

  • Zachęcenie dzieci do aktywnego uczestniczenia w kształtowaniu postawy społecznej swojej i innych.

  1. Rozwijanie umiejętności manualnych i współpracy w grupie.

  • Dzieci tworzą z papieru scenografię i wymyślonych przez siebie bohaterów filmowych.

  1. Ćwiczenia koordynacyjne.

  • Nauka równoczesnego mówienia i animacji wykonanych postaci.

  1. Nabywanie umiejętności publicznych wypowiedzi i wystąpień przed kamerą.

  • Nagranie materiału filmowego z wypowiedziami dzieci poprzez bohaterów stworzonych na warsztatach.

Nagrany materiał zostanie opublikowany na kanale „Klub Pana Gąsioru”.

Nie wykorzystujemy w nagraniu filmowym wizerunku dziecka.

  1. Oceń swoją pracę czyli nie bój się próbować i popełniać błędy.

  • Omówienie nagranych materiałów.

  1. Zachęcenie dzieci do tworzenia edukacyjnych filmów na kanał „Klub Pana Gąsioru”.

Dodatkowe atrakcje na warsztatach – spotkanie z bohaterami filmów Zdrowolubkiem i Żabą John Danuśką – interaktywna opowieść z Planety Warzyw i Owoców . Wspólne oglądanie stworzonego przez dzieci filmu. Zakończenie warsztatów wspólnym tańcem i zaśpiewaniem warsztatowej piosenki „Zdrowolubek King”.

Pamiątki dla dzieci po warsztatach:

  • Książka pt. „Zdrowolubek i niesforne pluszaWki” – autor Andrzej Gąsiorowski;

I część; 80 stron

Opowieść o Zdrowolubku, przybyszu z planety Warzyw i Owoców, o jego pomyśle zorganizowania wakacyjnego obozu dla zapomnianych szkolnych maskotek, o wytrwałości w dążeniu do obranego celu z warzywami i owocami w tle.

  • Dyplom filmowca.

Warsztaty odbywają się w dwóch grupach wiekowych . Przebieg warsztatów dostosowany do wieku dzieci ze szczególnym  uwzględnieniem możliwości poznawczych 3-4 latków.

5-6 latki (grupa do 25 osób) – 30 min

3- 4 latki (grupa do 25 osób) – 15 min

Cena:

5-6 latki – 15 zł od uczestnika za każde spotkanie.

3- 4 latki – 8 zł od uczestnika za każde spotkanie.
Miejsce: wskazane przez placówkę zapraszającą.

Wszelkie materiały potrzebne do przeprowadzenia warsztatów zapewnia organizator.

Dlaczego polecamy nasze warsztaty?

Warsztaty, które chcielibyśmy przeprowadzić dla Państwa dzieci są połączeniem zajęć plastycznych, teatralnych, filmowych, tanecznych i wychowawczych. „Ucząc innych uczę siebie” to stwierdzenie przyświecało nam przy opracowaniu naszego pomysłu. Dzieci są współuczestnikami w tworzeniu historyjek edukacyjnych dla innych dzieci, co ma szczególne znaczenie dla skuteczności ich edukacji. Na kanale „Klub Pana Gąsioru” poprzez różne formy wypowiedzi będziemy poruszać tematy ważne dla dzieci, ich rodziców i nauczycieli.

Z poważaniem
Agnieszka i Andrzej Gąsiorowscy

Biuro czynne pn.-pt: 8.30-15.30 || tel. 506-126-519 || e-mail: zdrowolubek@zdrowolubek.pl www.zdrowolubek.pl

 

OFERTA ZAJĘĆ Z ASTRONOMII
DLA PRZEDSZKOLAKÓW

Zajęcia adresowane są do dzieci w wieku 4 – 6 lat. Proponujemy spotkania, z których każde trwa 30 – 45 minut. Na poszczególnych zajęciach poruszamy inny temat:
1. Co to jest i jak zbudowany jest Układ Słoneczny? – poznajemy poszczególne planety i ich kolejność od Słońca. Zajęcia prowadzone są przy użyciu modelu Układu Słonecznego składającego się z piłek przedstawiających planety rodziny Słońca.
2. Zaćmienie Słońca i Księżyca – skąd się bierze i jak przebiega? – w obrazowy sposób przy użyciu modeli wyjaśniamy co dzieje się gdy Ziemia znajdzie się pomiędzy Słońcem a Księżycem oraz gdy Księżyc znajdzie się pomiędzy Ziemią a Słońcem.
3. Księżyc – czym jest i dlaczego jego wygląd zmienia się (fazy Księżyca)? – odpowiadamy na pytania czym jest Księżyc i z jakiego powodu co wieczór wygląda inaczej. Do tego celu używamy odpowiednich modeli, co uatrakcyjnia zajęcia i ułatwia zrozumienie zjawiska.
4. Czym są gwiazdozbiory? – wyjaśniamy że gwiazdy ułożone są na niebie w określony sposób i grupy gwiazd mają swoje nazwy. Dzieci mogą samodzielnie ułożyć gwiazdozbiory na “sztucznym niebie”.
5. Mgławice – co to takiego? – przybliżamy pojęcie mgławicy i wyjaśniamy z czego się składa. Wspólnie tworzymy model mgławicy.
6. Galaktyki – z czego się składają? – objaśniamy pojęcie galaktyki, i opowiadamy z czego się składa. Razem z dziećmi tworzymy model galaktyki.
7. Jak działa luneta? – wspólnie z uczestnikami konstruujemy prostą lunetę, po czym wyjaśniamy jak działa i co możemy przez nią zobaczyć.
Warsztaty są prowadzone w interesujący sposób, adekwatnie do wieku uczestników, dzieci biorą aktywny udział w zajęciach. Spotkania odbywają się w grupach 15 – 25 osób.
Koszt udziału dziecka w pojedynczych warsztatach 8 zł.
Zajęcia prowadzi nauczyciel z wieloletnią praktyką (również w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym), doktor astronomii.

http://www.phiscolab.pl/index.php/oferta